Dydaktyka » Jakość kształcenia » Informacja na temat zbiorczej analizy wyników ankiet zajęć dydaktycznych w roku akademickim 2023/2024 (lato)
ANALIZA ZBIORCZA JEDNOSTKI Collegium Medicum rok akad. 2023/2024 lato |
|||||||
Pytania
|
TAK |
raczej TAK |
raczej NIE |
NIE |
suma ważnych odpowiedzi |
średnia ocena |
|
5 |
4 |
3 |
2 |
||||
1. |
Czy prowadzący zapoznał studentów/doktorantów/uczestników studiów podyplomowych z programem zajęć podczas pierwszego spotkania? |
914 |
68 |
24 |
34 |
1040 |
4.79 |
2. |
Czy zajęcia były realizowane zgodnie z planem zajęć? |
899 |
82 |
23 |
32 |
1036 |
4.78 |
3. |
Czy zajęcia były prowadzone w sposób jasny, zrozumiały i uporządkowany? |
855 |
92 |
37 |
52 |
1036 |
4.69 |
4. |
Czy prowadzący traktował studentów/doktorantów/uczestników studiów podyplomowych z szacunkiem? |
905 |
77 |
17 |
32 |
1031 |
4.8 |
5. |
Czy kryteria oceniania były przejrzyste i obiektywne? |
862 |
93 |
35 |
39 |
1029 |
4.73 |
6. |
Czy polecił(a) by Pan(i) prowadzącego ten przedmiot? |
834 |
120 |
35 |
64 |
1053 |
4.64 |
Ankieta studencka przeprowadzona w Collegium Medicum miała na celu ocenę jakości zajęć prowadzonych przez kadrę dydaktyczną. W ankiecie wzięło udział 144 studentów z 933 uprawnionych, co stanowi 15,4% wszystkich studentów. W sumie 139 pracowników zostało ocenionych przez przynajmniej jednego studenta, a ocenie poddano 294 zajęcia. Ankieta obejmowała również pytania otwarte, na które studenci udzielili 212 odpowiedzi, dostarczając szczegółowych informacji na temat ich doświadczeń edukacyjnych. Ankieta wykazała, że studenci generalnie wysoko ocenili jakość zajęć oraz profesjonalizm prowadzących. Najlepiej oceniane aspekty to szacunek wykazywany wobec studentów, przejrzystość przekazywanych treści oraz zgodność realizacji zajęć z planem, co wskazuje na skuteczne podejście dydaktyczne i pozytywne relacje w procesie kształcenia. Analiza Kwalitacyjna Komentarzy StudenckichOgólny Rozkład Opinii
Analiza Pozytywnych KomentarzyStudenci wyrazili wiele pozytywnych opinii na temat kadry dydaktycznej, doceniając profesjonalizm, zaangażowanie oraz indywidualne podejście do studentów. Zajęcia prowadzone były w sposób, który sprzyjał nauce, a wykładowcy wykazywali się empatią i chęcią wsparcia studentów w procesie edukacyjnym. Pojawiały się także pochwały dotyczące jasności przekazu oraz motywującej atmosfery na zajęciach. Analiza Negatywnych KomentarzyNegatywne komentarze odnosiły się w kilku przypadkach do braku przejrzystości w przekazywaniu treści i chaotycznego sposobu prowadzenia zajęć, co skutkowało trudnościami ze zrozumieniem materiału. Pojawiły się opinie dotyczące narzucania określonych opinii, co było odbierane przez studentów, jako brak otwartości na ich potrzeby i brak elastyczności w stylu nauczania. Część negatywnych komentarzy dotyczyła trudności w komunikacji z prowadzącym. Studenci zwracali uwagę na niedostateczny poziom otwartości oraz dostępności, co mogło ograniczać ich zdolność do zadawania pytań i otrzymywania odpowiedzi na nurtujące ich wątpliwości. Negatywne opinie pojawiały się jedynie w pojedynczych przypadkach w niewielkiej grupie wykładowców. Analiza Neutralnych KomentarzyKomentarze neutralne stanowiły najmniejszą część i nie wniosły do analizy istotnych elementów. Wnioski i Rekomendacje1. Zwiększenie Transparentności i Jasności Komunikacji 2. Wprowadzenie Indywidualnego Podejścia do Stylu Nauczania 3. Rozwój Umiejętności Komunikacyjnych Kadry Dydaktycznej 4. Podtrzymanie i Rozwijanie Pozytywnych Aspektów Nauczania |