Dydaktyka » Jakość kształcenia » Informacja na temat zbiorczej analizy wyników ankiet oceny zajęć dydaktycznych w roku akademickim 2022/2023 (lato)
Analiza pytań numer 1-6 w kontekście jednostki przy uwzględnieniu ocen indywidualnych prowadzących.
Analiza zbiorcza jednostki – obowiązkowa i podlegająca upowszechnieniu
ANALIZA ZBIORCZA JEDNOSTKI Collegium Medicum rok akad. 2022/2023 lato |
|||||||
Pytania
|
TAK |
raczej TAK |
raczej NIE |
NIE |
suma ważnych odpowiedzi |
średnia ocena |
|
5 |
4 |
3 |
2 |
||||
1. |
Czy prowadzący zapoznał studentów/doktorantów/uczestników studiów podyplomowych z programem zajęć podczas pierwszego spotkania? |
1072 |
75 |
20 |
25 |
1192 |
4,84 |
2. |
Czy zajęcia były realizowane zgodnie z planem zajęć? |
1083 |
74 |
33 |
21 |
1189 |
4,87 |
3. |
Czy zajęcia były prowadzone w sposób jasny, zrozumiały i uporządkowany? |
1011 |
104 |
42 |
37 |
1194 |
4,75 |
4. |
Czy prowadzący traktował studentów/doktorantów/uczestników studiów podyplomowych z szacunkiem? |
1063 |
73 |
29 |
20 |
1185 |
4,84 |
5. |
Czy kryteria oceniania były przejrzyste i obiektywne? |
1025 |
93 |
30 |
42 |
1190 |
4,76 |
6. |
Czy polecił(a) by Pan(i) prowadzącego ten przedmiot? |
998 |
95 |
44 |
55 |
1192 |
4,71 |
WNIOSKI
Analiza ankiet wypełnionych przez 180 studentów (19,6% z 919).
Oceniono: 131 prowadzących, 321 zajęć.
Dokonano analizy 209 komentarzy z podziałem na poszczególne kierunki w CM.
1. Kierunek Lekarski (98 komentarzy):
· Pozytywne (77): Empatia, wysokie kompetencje, jasne kryteria oceny, zaangażowanie w dydaktykę.
· Negatywne (21): Brak zaangażowania, problemy komunikacyjne, krytyka metod nauczania.
· Wnioski: Ogólnie pozytywna ocena, z zaleceniami dotyczącymi poprawy zaangażowania i metod dydaktycznych.
2. Kierunek Pielęgniarstwo (8 pozytywnych):
· Wnioski: Brak negatywnych opinii wskazuje na wysoką jakość edukacji i satysfakcję studentów.
3. Kierunek Wychowanie Fizyczne (14 komentarzy):
· Pozytywne (12): Indywidualne podejście, kompetencje, wsparcie studentów.
· Negatywne (2): Niejasny przekaz, ograniczenia zajęć online.
· Wnioski: Ogólnie pozytywne opinie z sugestiami dotyczącymi poprawy komunikacji i dostosowania zajęć online.
2. Kierunek Fizjoterapia (41 komentarzy):
· Pozytywne (30): Kompetencje, zaangażowanie, metody dydaktyczne.
· Negatywne (11): Niedostateczna ilość godzin/materiału, brak związku z tematem, problemy komunikacyjne.
· Wnioski: Dominacja pozytywnych opinii, zalecenia dotyczące dostosowania ilości materiału i poprawy komunikacji.
3. Kierunek Kosmetologia (32 komentarze):
· Pozytywne (20): Dobra komunikacja, pasja, profesjonalizm.
· Negatywne (12): Niejasne kryteria oceny, niedostateczne przekazywanie wiedzy, niechęć do uczestnictwa w zajęciach.
· Wnioski: Pozytywne opinie wskazują na zaangażowanie, jednak konieczne jest zwrócenie uwagi na kryteria oceny i metody nauczania.
4. Ogólne rekomendacje:
· Rozmowy indywidualne: Z wykładowcami wskazanymi w negatywnych komentarzach.
· Rozwój zawodowy: Regularne szkolenia dla kadry.
· Dialog: Utrzymanie otwartego dialogu między studentami a wykładowcami.
Podsumowując, wyniki ankiety wskazują na konieczność dalszego rozwoju i dopracowania metod dydaktycznych, jednocześnie podkreślając mocne strony obecnego systemu edukacyjnego Collegium Medicum.
W odpowiedzi na zgłaszane uwagi w ankietach, władze dziekańskie Collegium Medicum przeprowadziły indywidualne rozmowy z pracownikami wymienionymi w negatywnych komentarzach. Te rozmowy miały na celu głębsze zrozumienie zgłoszonych problemów i opracowanie strategii usprawnień. Były to ważne kroki w dążeniu do poprawy jakości nauczania i doświadczenia edukacyjnego studentów.